środa, 30 maja 2012

Bułki pszenne smaczne i proste.

Bułeczki te są bardzo pyszne, choć jak to bułki drożdżowe najlepsze są świeże. Chrupiąca skórka z czasem mięknie, ale puszyste i lekkie wnętrze w całości to rekompensuje. Podobno ten przepis pochodzi od francuskich piekarzy.
Składniki:
  • 500 gramów mąki pszennej chlebowej (użyłem 650)
  • 15 gramów świeżych drożdży
  • 20 gramów miękkiego masła
  • ok 1 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 duże jajko
  • ok 300 ml mleka
Rozpoczniemy od przygotowania zaczynu, rozpuszczamy drożdże w 50 ml mleka i dodajemy dwie łyżki mąki. Odstawiamy na kwadrans przykryty szmatką.
Pamiętajmy do zaczynu nie dodajemy nigdy soli, cukru i masła. Po więcej informacji o ciastach drożdżowych i drożdżach odsyłam do Mojej Kawiarenki
Teraz należy wymieszać pozostałe składniki z zaczynem i powoli dolewać mleko. Ciasto należy zagniatać tak długo aż będzie miękkie i sprężyste. Mleko czasami zużywam całe, choć częściej wystarcza mniej.
Ciasto przykryć szmatką i odstawić do wyrośnięcia na godzinę lub dłużej tak aby podwoiło objętość. Po czym odgazować i uformować bułeczki , mi z tej ilości wychodzi 10 sztuk.
Ułożyć uformowane i posypane delikatnie mąką bułki na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić na pół godziny aby ładnie wyrosły. Po tym czasie nacisnąć każdą sztukę tępą stroną noża dość mocno, aż prawie się podzieli i wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika. Pieczemy ok 15 minut w zależności od właściwości piekarnika. Przy pierwszym pieczeniu należy bułki bacznie obserwować, aby ich nie spalić.

Smacznego. 

8 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale! Pyszne bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ładne bułeczki, moje bez jajka i na orkiszowym mleku takie piękne nie wyszły:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bułeczki wyglądają bardzo apetycznie, bardzo lubię pieczywo drożdżowe, z pewnością skorzystam z przepisu. Przy okazji zapraszam do odwiedzenia mojego bloga: www.majaskorupska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułek pszennych jeszcze nie piekłam. Tych ze sklepu nie lubię więc może czas zrobić własne w domu.

    OdpowiedzUsuń