wtorek, 7 grudnia 2010

Sałatka makaronowa z wędzonym kurczakiem i fenkułem.

Pewnego dnia pewna osoba zażyczyła sobie sałatkę makaronową obojętnie z czym, ale koniecznie ze świderkami. :) Ja najbardziej wolę farfalle do sałatek, ale wola płci pięknej jest nie do podważenia.
Poleciałem szybko do sklepu, aby po pracy mogło biedactwo się najeść i oto efekt.

Składniki:


  • 200 gram makaronu razowego typu "świderki" ugotowany al dente
  • dwa udka wędzonego kurczaka
  • jeden średni fenkuł
  • spory por
  • kalarepa
  • papryka czerwona
  • seler ze słoika
  • majonez
  • sól, pieprz do smaku
  • pieczarki 4szt duże


Z fenkuła usuwamy twardy głąb i liście, kroimy w piórka i blanszujemy. Pora białą cześć kroimy wzdłuż i na kawałki po czym również blanszujemy. Pieczarki obieramy ze skórki na kapeluszach, nogi usuwamy. Paprykę oczyszczamy z pestek, seler odcedzamy z zalewy i wyciskamy, kalarepę obieramy i usuwamy łykowate części. Kurczaka oddzielamy od kości, a skórę odkładamy na później do jakiejś zupy.Kroimy wszystko według swoich upodobań.

Mieszamy z niewielką ilością majonezu, doprawiamy do smaku solą morską i świeżo zmielonym kolorowym pieprzem.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. lubię makaronowe sałatki. i to wszelkiej maści. a z makaronów do sałatek najczęściej sięgam po penne albo małe muszelki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie szybkie i proste sałatki. są niezwykle efektowne ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze lubię kokardki ;) Kalarepy ja ostatnio w ogóle w otoczeniu nie widzę. A twoja propozycja wygląda bardzo kusząco.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń